П'ятниця, 20.04.2018

Меню сайту
Київський час
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Патріотичне виховання
Увага всім
Міні-чат
Останні новини

ЯК ЗАПОБІГТИ ЗРИВАННЮ УРОКІВ ДІТЬМИ?

Педагогічна . Кілька секретів для вчителя Чому іноді урок іде зовсім не так, як його запланував учитель? Чому діти раптом припиняють слухати, а тільки вигукують, раптово підводяться з місця та взагалі не цікавляться тим, про що ви розповідаєте? Чому не спрацьовують ті методи, що ще вчора діяли ідеально? Спробуємо зрозуміти причини такого явища в житті вчителя, як зривання уроку, а також спробуємо зарадити подібній ситуації. Причин зривання уроку учнями може бути декілька.

ДІТИ НЕ НАЛАШТОВАНІ НА СПРИЙНЯТТЯ МАТЕРІАЛУ

 Це може бути перший урок нової чверті, коли діти, розслаблені після канікул, відвикли вчитися, слухати, працювати з конспектом, сприймати слова вчителя, тільки-но починають знову адаптуватися до умов уроку. Подібне може бути пов’язане і з тим, що це останній урок цього дня, тижня або чверті. І не варто сварити дітей за те, що вони вас не поважають. Швидше за все, на їхню поведінку накладають відбиток утоми і надлишок інформації. Як діяти? До таких уроків потрібно готуватися особливо ретельно. Якщо ви знаєте, що ваш урок — перший, коли діти ще не залучені до процесу навчан- ня, вам потрібно передбачити на початку уроку такі завдання й вправи, що не будуть занадто складними, але водночас можуть зацікавити дітей, дати їм можливість виявити себе, зокрема бліцопитування, маленькі творчі роботи на п’ять-десять хвилин. Завжди «провалює» початок уроку монотонне викладення матеріалу вчителем.

ГІПОДИНАМІЯ

Гіподинамія — це брак рухової активності в дітей. Сучасні діти проводять забагато часу перед комп’ютерами й телевізорами, мало займаються спортом і так само мало гуляють. У де- яких школах навчальне навантаження може бути надмірним. У дітей одна турбота — знаходити слабке місце у своїх наставників. Ж. Лабрюйєр 7 Березень 2015 р. Як запобігти зриванню уроків дітьми? як у школі, так і вдома, під час виконання домашніх завдань. Крім того, чимало батьків намагаються завантажити дітей і після школи, записуючи їх до численних секцій та гуртків. Як діяти? Поговоріть із класним керівником. Зазвичай, практично будь-який класний керівник налагодив міцні стосунки з батьками дітей свого класу. Саме він може переконати батьків додати дітям фізично- го навантаження в позаурочний час. Якщо ви працюєте в початковій або середній школі, то можете боротися з гіподинамією завдяки фізкультхвилинкам. Щойно ви помічаєте, що все більша кількість дітей є неуважними, гризуть ручки або нігті, перебирають зошити й підручники на парті, розгойдується на стільцях, для вас це повинне бути сигналом SOS. Отже, настав час проводити фізкультхвилинку. Найпростіші фізичні вправи, що діти можуть виконати, стоячи біля парти, допоможуть вам позбутися рухового напруження, що накопичилося в класі. Якщо ви розумієте, що деяким дітям (зазвичай, це один-двоє) такий метод не допомагає, їм можна надати можливість порухатися ще більше — роздати зошити, витерти з дошки, принести крейду, повісити плакати.

ДІТИ ПЕРЕВІРЯЮТЬ ВАШУ РЕАКЦІЮ НА СВОЮ ПОВЕДІНКУ

Наприклад, якщо в клас приходить новий учитель. Діти зондують ситуацію, так само, як маленька дитина перевіряє межі дозволеного, балуючись у присутності дорослого. Діти можуть домовитися подразнити вчителя, заздалегідь розподіливши ролі, а можуть поводитися абсолютно спонтанно. Є класи, у яких прийнято влаштовувати «перевірку» новому педагогові, визначаючи, чи можна вигукувати на уроці, чи вимагає вчитель виконання правил або може пропустити деякі речі. Як діяти? За будь-яких обставин, як би не склалася ситуація на уроці, намагатися володіти собою. Не грубити і не вдаватися до допомоги класного керівника або адміністрації. Якщо вчитель самотужки не може впоратися із проблемою, а поспішає покликати завуча або директора, це не додасть йому привабливості в очах дітей і надовго позбавить авторитету. Оберіть найбільш активних дітей у класі, які є баламутами. Швидко придумайте для них цікаві завдання, щоб вони були зайняті та не підбурювали інших дітей. Поводьтеся якось несподівано — станьте не біля дошки, а позаду, щоб діти на мить припинили вас бачити і були змушені обернутися. Почніть говорити дуже тихо або навпаки, занадто голосно. Увімкніть проектор і покажіть незвичайну картинку. Ваше завдання — перемкнути увагу дітей, щоб знову контролювати ситуацією.

ОДИН АБО ДЕКІЛЬКА ДІТЕЙ У КЛАСІ  БОРЮТЬСЯ ЗА ЛІДЕРСТВО

Ця ситуація трішки схожа на попередню. Для того щоб продемонструвати свої лідерські позиції, декілька учнів починають поводитися демонстра- тивно й зухвало, порушуючи хід уроку і спричиня- ючи чимало турбот учителеві. Тоді провести урок виявляється вельми складно. Як діяти? Звісно, найкраще таку ситуацію передбачити. Що це означає? Що ви знаєте про те, що в класі, де ви маєте провести урок, є діти, які охоче виявляють свої якості, лідирують, є несхожими на решту. Ви готуєтеся до уроку так, щоб зважати на особливості цих дітей, добирати для них більш складні завдання, дати можливість проявити себе. А ще гарною профілактикою зривання уроку такими учнями буде поступове налагодження взаємин з ними. Наприклад, ви організуєте факультатив із поглибленого вивчання вашого предмета, запросите туди і цих учнів зокрема. Звісно, це не всі причини зривання уроків. Ми зупинилися на зовнішніх причинах, що не залежать від учителя, але на які він може впливати. А тепер поговоримо про внутрішні причини, тобто про самого вчителя.

ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ

Усі вчителі намагаються ретельно готуватися до уроку, добираючи матеріал навіть у більшому обсязі, ніж це потрібно для сорока п’яти хвилин уроку. Але якщо ви розумієте, що ви проводитимете урок у такому класі, де є необхідність спеціально концентрувати увагу дітей, де багато учнів з низ- кою навчальною мотивацією, варто приділити більше уваги саме підготовці до уроку та врахувати всі нюанси. Як діяти? Насправді кожний учитель — майстер створення навчальної мотивації в  учнів. Він знає чимало.  Видавнича група «Основа» 8 Педагогічна практика прийомів, що може використовувати на уроці, головне — тільки не забути включити їх у план уроку. А як бути з тими класами, де навчальний інтерес поступається місцем спілкуванню між школярами? (Зазвичай, це шостий-дев’ятий класи.) Тут потрібно діяти так, щоб діти могли спілкуватися в процесі уроку, реалізуючи свою потребу в спілкуванні, але водночас виконували ваше навчальне завдання. Наприклад, улаштувати дискусію або запропонувати учням групову або парну роботу.

ЩИРІСТЬ САМОГО ВЧИТЕЛЯ

Ви звертали увагу на те, що іноді відчуваєте такий стан, коли бракує сил протистояти агресії оточуючих, не відчуваєте сил спілкуватися з ото- чуючими, вас дратують ті фрази й слова, учинки людей, що іншим часом вас не вразили б настільки? Робота вчителя пов’язана з постійним стресом, тому, що він працює з великою кількістю дітей, постійно перебуває в стані підвищеної концентрації уваги, має миттєво реагувати на всі зовнішні зміни, не виказувати своїх емоцій і стану. І це закономірно, що настане час, коли «батарейка» закінчується. Як діяти? Навчитися швидко регулювати свій емоційний стан. Перед тим, як вирушити на урок, кілька разів глибоко вдихніть, намагайтеся відчути своє тіло, сказати собі: «Я сильний. Я почуваюся добре. Маю гарний настрій. Мій голос звучить рівно й сильно. Я спокійний». Слова, що ви промовлятимете подумки, ви можете дібрати самі залежно від вашого стану. Така хвилинка самоконцентрації допомагає зібратися, відновити сили та поліпшити свій емоційний стан.

ВЗАЄМИНИ ВЧИТЕЛЯ Й КЛАСУ

 Це дуже важливий момент. Від того, як складаються ваші взаємини із класом у цілому та з окремими учнями, залежить те, як пройде урок. Досить часто виявляється, що клас не злюбив учителя. Але насправді процес цей не однобічний. Учитель може скаржитися, що діти ледачі й дурні, що вони не виконують домашні завдання і погано працюють на уроці, але від цього ситуація легше не стане. Завдання педагога: не просто дати дітям матеріал, але й прищепити інтерес до свого предмета, до опанування науки, виховувати в них «гарне, добре, вічне». А це неможливо, якщо взаємини вчителя з учнями побудовані на конфліктах. Як діяти? Цікавтеся, чим живуть діти в цьому класі, чим захоплюються. Розпитайте класного керівника про дітей. Намагайтеся знайти гарне в кожному зі своїх учнів. Коли готуєтеся до уроку, уявляйте тих, кому розповідатимете. Не намагайтеся видатися суворим тільки заради того, щоб утримати дисципліну в класі. Знайдіть час поспілкуватися з ними тоді, коли у вас немає уроків. І ще зверніть увагу на таке. Зазвичай, учні зривають урок тоді, коли збігаються відразу кілька причин з названих нами. Аналіз цих причин напевно допоможе вам обрати дієві способи подолання ситуації. Дійте!

 

Наша адреса
51830
Дніпропетровська обл.
Петриківський район
с. Лобойківка
вул. Кооперативна, 9
тел. (805634) 2–44–06

loboyschool@gmail.com
Фільм про школу
Шкільна медіаосвіта
Ввійти
Логін:
Пароль:
Освітній портал
dp_isuo_org
Календар новин
«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту
Наші партнери
Освітній портал Каталог MyList.com.ua
Безкоштовний каталог сайтів Каталог MyList.com.ua
ProfitCentr - рекламное агентство
Новини освіти
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів 0
Сьогодні сайт відвідали
Лобойківська СЗШ© 2018