Середа, 18.07.2018

Меню сайту
Київський час
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Патріотичне виховання
Увага всім
Міні-чат
Останні новини

 «Програма психологічного супроводу формування сфери ціннісних орієнтацій підлітків»

 

 

Пояснювальна записка

Коли починати виховувати дитину? Народна мудрість рекомендує починати ще тоді,коли дитина лежить поперек  лави.Але продовжується формування світогляду,самосвідомості,цінностей протягом всього життя.Більшою мірою вчителі отримують вже готовий продукт виховання,вироблений батьками,і мають змогу лише коригувати,розвивати та частково формувати особистісні якості і цінності.Дуже часто вчителі і батьки ставлять собі питання: як впливати на дитину,щоб вона не відчувала тиску і не опиралась  йому?

І тут у пригоді стають системи ігор  і завдань,які дозволяють осмислити подію,проаналізувати вчинок,замислитися над превентивними мірами чи наслідками події.  

Однією з проблем,виявлених під час діагностичної роботи в школі,як і в Україні в цілому(за даними В.О. Киричука),є недостатня сформованість ціннісних орієнтацій учнів практично в усіх напрямках діяльності.Низька сформованість ціннісних орієнтацій молодих українців значною мірою може вплинути на майбутнє нашого народу і країни в цілому. Так,наприклад,відсутність потреби в суспільно корисній діяльності розвиває егоцентричні якості особистості,що впливає на соціально-комунікативні цінності і вміння та організацію дозвілля.Постають проблеми як індивідуального,так і груповаго,колективного характеру.Одномоментно їх розв’язати неможливо,оскільки коло проблем досить широке та багатопланове. Тому дана програма,опираючись на актуалізацію проблем школярів сприяє  формуванню адекватності світосприйняття у дітей,через усвідомлення,розширення знань.За допомогою психологічних ігор виникає можливість коригування особистості школярів середньої та старшої ланки.                              

Вікова категорія     12-16 років

Мета: Формування сфери ціннісних орієнтацій учнів

Завдання:

1.Актуалізувати  ціннісні орієнтації учнів на рівні свідомості.

2.Ознайомлювати школярів з нормами моралі та етики методом створення проблемних ситуацій.

3.Розвивати адекватність світосприйняття

Форма проведення: тренінгові заняття

Обладнання:ватман,маркери,аркуші А4 за кількістю учасників,кольорові олівці або фломастери,стікери,кольоровий папір.

Очікуваний результат:

  1. Вироблення конструктивних шляхів групової взаємодії,уміння різнобічно аналізувати ситуації
  2. Розвиток самосвідомості.
  3. Усвідомлення важливості постановки цілей.

 

 

                             Навчально-тематичний план

п/п

                     

                                  ТЕМА

КІЛЬКІСТЬ

ГОДИН

1

Вступ. Правила за якими працює група. Знайомство.

«Мої очікування»(бажання,мрії…)

1

2

Усвідомлення Я-особистості як частини великого цілого

1

3

Усвідомлення себе як творця особистого життя

1

4-5

Я-ОСОБИСТІСТЬ

1

6

Чого я хочу досягти в житті?

1

7

Мої цілі. Мій ідеал(герой). Чого саме він

1

8

Яким я бачу навколишній світ.

Моя країна в майбутньому

1

9

Ким я бачу себе в майбутньому.

Моє місце в колективі

1

10

Вплав способу життя на Я-особистість

1

11

Підсумкове заняття

1

 

                                              ЗАНЯТТЯ 1

Тема. Вступ. Правила за якими працює група. Знайомство.

«Мої очікування»(бажання,мрії…)

Мета:сформувати правила роботи в групі;сприяти формуванню атмосфери захищеності;сприяти усвідомленню своїх цілей.

Обладнання:аркуш ватману,на якому будуть записані правила роботи,маркери.

                                 Зміст заняття

Час

 І

Ознайомлення з новою формою роботи – тренінгом.

Обговорення правил роботи в групі

Учитель-тренер у формі бесіди обговорює з учнями,яких правил необхідно дотримуватись,щоб кожен учасник групи відчував себе вільно,розкуто,мав можливість висловити свою думку;за яких умов робота буде продуктивною і якісною,а головне – принесе задоволення.

Правила записуються маркером на ватмані або аркуші А4 і вирішуються на кожному занятті.

Правила записуються маркером на ватмані або аркуші А3 і вирішуються на кожному занятті.

1.Добровільність і активність. Не хочеш говорити або виконувати якесь завдання,- не роби цього,але пам’ятай,що навчитись чогось,змінити щось можна,лише проявляючи активність.

2.Не перебивай того,хто говорить,ні словом ,ні жестом,ні мімікою – кожен хоче бути почутим.

3.Чесність і правдивість. Не існує правильних відповідей. Правильною є та відповідь,яка насправді відображає твою думку,твої почуття.

4.Кофеденційність.Ми не будемо розповідати про почуте на занятті іншим. Все,що тут відбувається,має стати нашою таємницею.

5.Анонімність.Розповідаючи щось,не називай конкретних людей,які знайомі іншим. Ситуація має бути неупізнаваною.

6. «Тут і зараз». Говорити тільки за темою,не відволікатися.

7.Будь доброзичливим у ставленні до інших.

8.Не оцінюй,не давай порад.

20 хв.

ІІ

«Я- повідомлення». Ознайомлення з формою роботи

Інструкція. Необхідно коротко розповісти про себе;про те,чого ти чекаєш від відвідування даних занять(від роботи групи,від однокласників,від тренера)методом повідомлення по колу,передаючи якийсь предмет(квітку,ляльку…)одне одному.

1.Ознайомлення з формулою «Я-повідомлення» .

Висловлюватися можна у таких формах: я думаю,я відчуваю,я хочу.

2.Відпрацювання формули у колі

- Я задаю ситуацію. Той кому я кину м’яч,повинен відреагувати за допомогою «Я-повідомлення».

Можливі ситуації:

*Ваш партнер втік з чергування…

*Ви розмовляєте з другом,а він вас не слухає…

*На вас нагримала при друзях старша сестра(брат)…

*Ваша подруга не повернула вам вчасно книгу.

3.Відпрацювання форми  такої роботи в колі

 

 

 

ІІІ

Довіра

Особливістю роботи в групі є довіра до інших. Необхідно довести це обов’язкове правило до школярів. Відвертість висловлювань-запорука успіху.

«Я не боюсь говорити те,що думаю. Мене не судять. Мені допоможуть. Я також не дозволю собі нетактовної поведінки стосовно до інших».

1.Інструктаж

- Наша робота буде найбільш успішною,якщо ми працюватимемо в атмосфері захищеності і довіри.

Спробуйте визначити,за що ви довіряєте людям.

Запишіть ці якості (3-4).

2.Виконання завдання

3.Розподіл групи

- Обговоріть ці якості в групах,виберіть 3-4 якості та людину,яка представить їх усім.

4.Обговорення вибраних якостей,запис їх на дошці або аркуші ватману(для підказки в майбутньому)

- Спробуймо врахувати ці якості в нашій роботі

 

5 хв

IV

Загальне обговорення

Як почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я можу взяти із собою в подальше життя?

 

5хв

V

Криголам «Струм»

Усі беруться за рука,стають у коло,потиснувши руку сусіда. Потиск передається від одного до другого,поки не отримає його той,хто почав передавати

 

1 хв

 

                                                   ЗАНЯТТЯ 2

Тема. Усвідомлення Я-особистості як частини великого цілого

Мета:формування конструктивних шляхів групової взаємодії,розвиток уміння різнобічно аналізувати ситуацію,розвивати самосвідомість учнів.

                           Зміст заняття

Час

І

Криголам «Сонечко»

Потерти долоні одна об одну протягом однієї-двох хвилин.

Розвести їх на один-два сантиметри,відчути тепло,поколювання між долонями. З цієї позитивної енергії зліпити кульку-сонечко й «кинути» обраній людині

5 хв

ІІ

Групова робота. Гра «Проблемна ситуація»

Розминка. Уявлення наслідків події

  • Уявіть собі,що могло б статися,якби :

а) по всьому світу зламались годинники…

б)всю планету засипало снігом…

в)у школі зникли журнали…

Дуже важливо,щоб уявлялись різноманітні події,охоплювались різні люди,не відкидайте негативні наслідки,аналізуйте їх.

Після розминки обираються реальні події,які сталися у класі,школі,або дещо змінені інші ситуації.

Потім проводиться обговорення можливих наслідків та способів подолання проблеми.

Наприклад:

*Батьків Миколки викликали до школи,а він не сказав і викинув щоденник.

*Дівчата – восьмикласниці вчинили бійку на території дитячого садочка. Бійку знімали на мобільний телефон учні і розмістили відео в інтернеті. Які наслідки ця подія матиме для дівчат,їхніх батьків,однокласників т.д.

30хв

ІІІ

Загальне обговорення

Як я почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я зможу взяти з собою в подальше життя?

10хв

ІV

Криголам «Добрі слова»

Кожен називає будь-яке добре слово(доброта,чесність,ніжність,совість…)

5 хв

 

                                                     ЗАНЯТТЯ 3

Тема. Усвідомлення себе як творця особистого життя

Мета:формування усвідомлення ситуації вибору і наслідків подій залежно від вибору;сприяти усвідомленню себе як суб’єкта вибору.

Обладнання:кулька повітряна,зошити.

                                    Зміст заняття

Час

І

Криголам «Кришталева кулька»

По колу передаємо кульку(повітряну,скляну…).

Людина,в якої у руках кулька,розповідає про те,що вона відчуває в даний момент.

У даній вправі цікаво те,що діють не тільки мозкові функції(аналітико-синтетичні процеси),але й сенсорні(запах,слух,смак,тактильні відчуття)

10хв

ІІ

Групова робота. «Мозковий штурм»

Що таке вибір?Коли я здійснюю вибір?Пригадати ситуації. Записати на аркуші паперу можливі ситуації,в яких у людини виникає потреба зробити вибір.

Наприклад:

*піти на прогулянку  або повторити правила;

*вступати до спеціалізованого класу чи ні;

*почати відвідувати секцію футболу чи волейболу;

*закінчувати 9 класів чи 11;

Обговорення різних варіантів особистої поведінки.

Один представник від групи зачитує приклад ситуації вибору,всі учні пропонують варіанти дії. У процесі відповіді користуватись словами: «якщо я…,то…», «а якщо…,то…».

Мається на увазі конкретність аналізу ситуації вибору.

Можливі ситуації

*Ви розмовляєте з батьком,а він вас не слухає.

*На вас гримали в присутності інших.

*Ваш друг не прийшов на побачення.

30хв

ІІІ

Загальне обговорення

Як я почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я зможу взяти з собою в подальше життя?

 

10 хв

ІV

Криголам «Струм»

Усі беруться за руки,стають у коло,ведучий посміхається сусідові зліва. Так посмішка передається одне одному,поки не отримає її той,хто почав передавати

5хв

 

                                                  ЗАНЯТТЯ 4-5

Тема. Я-ОСОБИСТІСТЬ

Мета: формування уміння розповідати про себе перед класом,обґрунтувати свою думку,передавати символікою особистісні якості;розвивати самосприйняття через усвідомлення сприйняття себе групою.

Обладнання:аркуші А4 за кількістю учасників,у кожного - кольорові олівці або фломастери.

                                        Зміст заняття

Час

І

Криголам «Добрі слова»

Кожен учень називає по доброму слову своєму сусідові або говорить йому комплімент

5хв

ІІ

«Мій герб»

1.Інструкція

Вступна бесіда проводиться у вигляді обговорення:що таке герб,його символіка?Можна це зробити на прикладі гербів міст,областей. Доречною є демонстрація герба рідного міста з його деталізацією,обговоренням змісту намальованих предметів.

Доцільним буде й пояснення,що символізують зображені предмети(щит,орел,меч,ріг,пшениця,книга,лев…).У бесіді з учнями слід зауважити,що і свої якості,головні риси характеру,хобі,вміння,таланти тощо теж можна символічно намалювати;а якщо розмістити намальоване в геометричній фігурі,впорядкувати,оформити зображення,то вийде особистий герб. А оскільки двох однакових людей не буває,то і не буде існувати однакових гербів .

2.Кожен учень малює особистий герб,в якому розкриває свої інтереси,цінності,важливі речі.

3.Експозиція гербів

За бажанням можна оформити виставку робіт у класі.

4.Розкриття змісту своїх гербів

 

30хв

ІІІ

Загальне обговорення

Як я почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я зможу взяти з собою в подальше життя?

Що нового я дізнався про своїх друзів?

10хв

ІV

Криголам «Ух!»

Усі беруться за руки. Піднімаючи їх угору,набирають повітря,опускаючи голосно: «Ух!»- видихають

2хв

 

 

                                          ЗАНЯТТЯ 6

Тема. Чого я хочу досягти в житті?

Мета:сприяти  усвідомленню важливості постановки цілей

Обладнання:основні проблемні питання,записані на дошці.

                         Зміст заняття

Час

І

Криголам «Посмішка»

Учні стають у коло і посміхаються кожному в колі

(сусідові зліва,сусідові справа,тому,хто стоїть напроти…)

3хв

ІІ

Актуалізація проблеми

1.Інструкція

Робота проводиться письмово.

Учням пропонується дати відповідь на три питання:

  • Чого я хочу досягти в житті?
  • Чого я хочу досягти у найближчі 3 роки?
  • Якби я дізнався,що мені залишилося жити півроку,що я б робив?

2.Повідомлення кожним учнем своїх відповідей

3.Обговорення

Примітка:під час обговорення відбувається корекція поглядів школярів щодо важливості й первинності тих чи інших дій. Велику роль в даному занятті відіграють думки учнів;оскільки значущий дорослий відійшов на другий план,задача тренера- непомітно вносити свої корективи

 

30хв

ІІІ

Загальне обговорення

Як я почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я зможу взяти з собою в подальше життя?

 

10 хв

ІV

Криголам «Добрі слова»

По черзі називаємо добрі слова на букву В(вірність,відвертість,воля…)

5хв

 

                                              ЗАНЯТТЯ 7

Тема. Мої цілі. Мій ідеал(герой). Чому саме він?

Мета: усвідомлення значущих рис характеру,рис зовнішності,манери поведінки,окреслення кола цінностей,які формують мою поведінку.

Обладнання: зошити,картки з написаними на них емоціями за кількістю учасників.

                                     Зміст заняття

Час

І

Криголам «Пантоміма»

Передаємо почуття за допомогою міміки. Кожний учень отримує аркуш із написаними почуттям або емоцією (радість,сум,задоволення,знервованість,здивування…).

Треба показати написане так,щоб інші учасники гри відгадали

5-7 хв

ІІ

Гра «Диригент»

Інструкція. Робота проводиться під керуванням тренера. Він – диригент, учні - оркестр. Оркестр робить те, що наказує диригент. Є обмеження в часі.

Диригент:

1.Зверху напишіть 3 цілі,яких хочете досягти в житті.

2.Розділіть аркуш на 4 частини.1,3,4 колонки – вузькі,2 – ширша.

3.У 1 колонку по вертикалі запишіть ім’я людини ,героя,на якого хочете бути схожим.

4.У 2 колонку записуйте всі риси його характеру,що спадуть на думку(одна риса - один рядочок).

5.3 і 4 колонки – «Позитив» і «Негатив». Поставте знаки «+» чи «-»

Напроти кожної риси залежно від того,якою ви її вважаєте:гарною чи поганою.

6.Тепер порахуйте,яких рис більше. Що видумаєте з цього приводу?

7.Чи впевнені ви,що хочете бути схожими на свого героя?

8.Чи допоможуть риси характеру,що написані в таблиці,досягти поставлених вами цілей?

9.Чи треба щось змінити?Що для цього необхідно зробити?

Примітка: на всі питання учні можуть відповідати усно або записувати відповіді.

 

20-25хв

ІІІ

Загальне обговорення

Як я почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я зможу взяти з собою в подальше життя?

10хв

ІV

Криголам «Вгору по веселці»

1.Інструктаж

Встати в коло,заплющити очі. Глибоко вдихнути,уявляючи,як ви сходите по веселці вгору. Видихнувши,з’їдьте  з неї,як з гірки.

2.Виконання вправи9повторити 3-4 рази)

3хв

                                 

                                              ЗАНЯТТЯ 8

Тема. Яким я бачу навколишній світ. Моя країна в майбутньому

Мета:виявлення конструктивності поглядів школярів на майбутнє,розвиток аналітичних здібностей дітей,корекція громадянських цінностей.

Обладнання:аркуші ватману за кількістю груп, маркери,стікери,фломастери, ножиці.

                                Зміст заняття

Час

І

Криголам «Індійський крок»

Усі стають одне за одним,а потім рухаються по колу,повторюючи рухи першого,потім другого і т. ін.,доки всі не візьмуть участь у грі. Для цього можна використовувати і коридор,і клас

5 хв

ІІ

Гра «Країна майбутнього»

1.Колективна робота

Мета роботи:виробити модель країни майбутнього. Для цього клас ділиться на 4 групи методом «Перший-четвертий». Кожній із груп дається завдання,проект якого треба виконати на аркуші ватману за допомогою олівців,кольорового паперу,клею,банерів…

Завдання:

І гр. – Мої сучасники з майбутнього.

ІІ гр. – Органи управління країною майбутнього.

ІІІ гр. – Система заохочень та покарань (правова система).

ІV гр. – Праця і дозвілля людей майбутнього.

2.Презентація кожною групою свого проекту

Примітка:на розсуд тренера або дітей обирається форма корекції проектів у позитивному напрямку

30хв

ІІІ

Загальне обговорення

Як я почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я зможу взяти з собою в подальше життя?

5хв

ІV

Криголам «Промінчик сонця»

  • Заплющте очі. Уявіть,що тоненький промінчик сонця пробився крізь вікно,увійшов в одне ваше вуха і вийшов з іншого. Він натягнувся,як золота ниточка або дротик. Візьміть двома руками його кінчики,що стирчать з ваших вух,і рухайте промінчик вліво,вправо швидко-швидко.

Виконання вправи

5хв

 

 

                                               ЗАНЯТТЯ 9

Тема. Ким я бачу себе в майбутньому. Моє місце в колективі

Мета:сприяти усвідомленню залежності «Я в колективі» від «Я-особистості».

Обладнання: клей,ножиці,фломастери,кольоровий папір.

                                Зміст заняття

Час

І

Криголам «Пантоміма»

Передаємо почуття за допомогою міміки.

Цього разу учням пропонується одна емоція на всіх.

Спостерігайте,які різноманітні варіанти її відображення простежуються,які виразні личка у дітей,як по-різному вони відображають одне і те саме почуття

5хв

ІІ

Гра «Вдягніть ляльку»

Ця гра пропонується для формування свідомого сприйняття ролі людини в соціумі,вона є превентивного щодо неприйняття особистості оточенням з причини нерозуміння свого соціального статусу. Хто ти є в даній соціальній групі і що ти робиш для того,аби  підтримувати свій імідж і соціальний статус у колективі?Яка форма одягу пасує людині в конкретному випадку?Який імідж треба обрати задля досягнення своєї мети?

Для уособлення рис характеру,що притаманні людям різного соціального статусу,пропонується групова форма роботи. Кожній групі видається вирізана з паперу фігура людини,ножиці,фломастери,кольоровий папір…

Інструкція. Ви отримали матеріал для роботи над формуванням іміджу і певних рис характеру конкретного працівника(або людини певного соціального положення).

Одну сторону фігури «вдягніть» відповідно до посади,а на другій стороні напишіть риси характеру,які притаманні людям з такою посадою або допомагають досягти її. Мається на увазі,що будуть включені лідерські якості ,вміння спілкуватись,моральні якості,ставлення до себе тощо.

Приклад статусу в групі:

1.Образ лідера.

2.Образ «сірого кардинала».

3.Образ членів колективу:

 а) сіра мишка;

 б) вискочка;

 в) «моя хата скраю»;

 г) сумлінний працівник;

 д)активність;

 е) «дипломат»;

 ж) оптиміст;

 з) амплуа ображеного…

Примітка:образи(професії,посади,ролі в колективі)варіативні. Їх можна змінювати на розсуд класного керівника  залежно від розвитку учнів та їх потреб.

Презентація групових робіт

 

20-30хв

ІІІ

Загальне обговорення

Як я почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я зможу взяти з собою в подальше життя?

5хв

ІV

Криголам «Індійський крок»

Усі стають одне за одним,а потім рухаються по колу,повторюючи рухи першого,потім другого і т. ін.,доки всі не візьмуть участь у грі. Для цього можна використовувати і коридор,і клас

5 хв

 

 

                                              ЗАНЯТТЯ 10

Тема. Вплив способу життя на Я – особистість

Мета:актуалізація проблематики залежності людини від шкідливих звичок та її сприйняття оточуючими.

                                          Зміст заняття

Час

І

Криголам «Струм»

Всі беруться за руки,стають у коло,тиснуть руку сусіда.

Потиск передається одне одному доти,поки його не отримає той,хто почав  передавати

3 хв

ІІ

Гра «У світі мистецтв»

Робота проводиться на основі попереднього заняття.

Фігурки людей вивішено на дошці . Під кожною фігуркою виписані риси,які зазначені зі зворотного боку,щоб усі могли сприймати картинку цілісно. У тих,хто займає позитивний щабель,є позитивні моральні цінності,позитивне ставлення до себе і до людей,до свого здоров’я, до країни,негативні герої мають також свої риси.

1.Групова робота «У світі мистецтва»

Мета:висвітлення й розповсюдження позитивних якостей особистості,критика недоліків з опорою на матеріал попереднього заняття

Учні поділяються на групи. Кожній групі дається завдання уявити себе великими режисерами чи поетами і створити

 ноу-хау. Наприклад:

1)Написати на новий лад казку про успішну людину.

2)Придумати частівки про негативні якості(образливість,критиканство,байдужість,звеличення себе…)

3)Створити рекламний ролик про одну або декілька позитивних якостей особистості тощо.

 

30хв

ІІІ

Загальне обговорення

Як я почувався протягом заняття?

Що сподобалося,що – ні?

Що я зможу взяти з собою в подальше життя?

10хв

ІV

Криголам «Пантоміма»

Чотирьом учням пропонується відобразити певні професії,а іншим – відгадати їх

5хв

  

 

                                       ЗАНЯТТЯ 11

Тема. Підсумкове заняття

Мета: усвідомлення досвіду,здобутого під час занять.

Обладнання:записи ліричної музики,свічка

                                   Зміст заняття

Час

І

Криголам «Плутанка»

Інструктаж. Учням пропонується розділитись на дві групи. Необхідно взяти за руки одне одного так,щоб не брати руки сусідів й обидві руки однієї людини. Таким чином всі мають заплутатися.

Потім перевірити,чи вийшла плутанка,чи ні.

Для цього слід пустити «струм». Якщо сигнал повернувся до ведучого,плутанка вдалась.

Тепер спробуйте розплутатись не розмовляючи.

 

3хв

ІІ

Гра «Лист з майбутнього»

Проводиться під тиху і спокійну музику,що сприяє розслабленню(класична музика,звуки природи тощо.)

Інструкція. Кожен учень пише собі лист із майбутнього.

  • Уяви собі,що в тебе є можливість поспілкуватися із собою

майбутнім. Ти,двадцятирічний,зустрів себе «в минулому »- учня

N-го класу. Ви сіли в парку на лаву і почали спілкуватись. Що б ти,дорослий, хотів сказати,побажати,порадити собі – школяреві сьогоднішньому?Чого слід уникати,на що звертати увагу,як поводитися?

30хв

ІІІ

Криголам «Свічка»

Усі сідають у коло. Тренер запалює свічку. Передаючи свічку одне одному,учні розповідають про свої відчуття,емоції,настрій під час занять,що найбільше сподобалось,запам’яталось

30хв

 

Джерело : Баришполь С.В. Посібник практичного психолога:психодіагностика,тестування,розробки психічного розвитку.-2-ге вид. - Х.:Вид. група «Основа»,2009.-267,(5)с.:іл.. -(Серія «Психологічна служба школи)»

 

Наша адреса
51830
Дніпропетровська обл.
Петриківський район
с. Лобойківка
вул. Кооперативна, 9
тел. (805634) 2–44–06

loboyschool@gmail.com
Фільм про школу
Шкільна медіаосвіта
Ввійти
Логін:
Пароль:
Освітній портал
dp_isuo_org
Календар новин
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Друзі сайту
Наші партнери
Освітній портал Каталог MyList.com.ua
Безкоштовний каталог сайтів Каталог MyList.com.ua
ProfitCentr - рекламное агентство
Новини освіти
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів 0
Сьогодні сайт відвідали
Лобойківська СЗШ© 2018